Dla Młodzieży 13-18
Trening Mindfulness i redukcja stresu – „MOC UWAŻNOŚCI”
Jeśli jesteś nastolatkiem czytającym informację o tym treningu, to mam nadzieję, że pomoże ci i on przejść przez czasami bolesną, a czasami ekscytującą osobistą podróż, jaką jest okres dojrzewania.
W wieku nastoletnim nasze umysły zmieniają w tym jak myślimy, rozumujemy, skupiamy uwagę, podejmujemy decyzje i odnosimy się do innych.
SPOTKANIA CYKLICZNE
(W zależności od liczebności grupy i wybranego cyklu 12 lub więcej spotkań):
Z materiałami online i nagraniami do własnego użytku.
Korzyści i Wyzwania Okresu Dojrzewania
Dorastanie jest tak samo kłopotliwym okresem życia, jak i niesamowitym. Od około dwunastego roku życia do dwudziestego czwartego roku życia następuje gwałtowny wzrost i dojrzewanie, jak nigdy dotąd w naszym życiu.
Okres dojrzewania jest znany w różnych kulturach jako czas wielkiego wyzwania zarówno dla nastolatków, jak i dorosłych, którzy ich wspierają. Zrozumienie natury tych zmian może pomóc stworzyć bardziej pozytywną i produktywną podróż życiową.
Podstawowe cechy dorastania pojawiają się dzięki zdrowym, naturalnym zmianom w mózgu. Ponieważ mózg wpływa zarówno na nasze umysły, jak i na nasze relacje, wiedza o mózgu może nam pomóc w naszych wewnętrznych doświadczeniach i kontaktach społecznych. W naszej podróży pokażę, jak to zrozumienie i poznanie kroków wzmacniających wasze umysły w praktyczny sposób może pomóc nam zbudować bardziej odporny umysł i bardziej satysfakcjonujące relacje z innymi.
Zrównoważenie jest podstawową umiejętnością samopoznania i inteligencji emocjonalnej. Jest to głęboka i subtelna koncepcja, często źle rozumiana i łatwo mylona z tłumieniem, apatią lub brakiem ekspresji.
Prawdopodobnie często słyszysz, co masz robić, np. „Napisz pracę domową do jutra” lub „Wyrzuć śmieci”. Możesz nawet czytać jakąś książkę, ponieważ ktoś zasugerował, że ona ci pomoże. Ale nawet jeśli ktoś inny tego chce Ty, aby wykonać te czynności, jesteś tym, który sam je przepracuje, a ustalenie, co chcesz wynieść z tego treningu, musi pochodzić od Ciebie.
Jakie widzisz intencje lub powody, by nauczyć się radzić sobie ze stresem rozwijać wewnętrzną odporność, czy być autentycznym dla siebie? Pomyśl o własnych powodach, a nie o powodach, które podali ci inni. Na przykład możesz pomyśleć, że zmniejszenie stresu spowoduje ustąpienie bólów głowy lub lepszy sen w nocy. Możesz pomyśleć, że możesz lepiej komunikować się z przyjaciółmi i rodziną, gdybyś był bardziej zrelaksowany.
Cokolwiek zdecydujesz – sprawdź jak to jest samodzielnie -przeżyj to, doświadczaj, smakuj, oglądaj bądź ciekaw…
WYPOWIEDZI MŁODYCH LUDZI:
- „Nauczyłem się inaczej radzić sobie ze stresem, co ostatecznie pomogło mi przestać ciąć. Wiem, że to był mój wybór, aby przestać, ale umiejętności dały mi pomysły na [spróbowanie] zamiast cięcia, różne sposoby na uspokojenie się”.
- „Nauczyłem się odpuszczać i odchodzić od złych doświadczeń”.
- „Czułem, że nauczone umiejętności radzenia sobie są wystarczająco łatwe i wystarczająco skuteczne, aby można je było wykorzystać w razie potrzeby. Teraz przynajmniej czuję, że mam możliwość zmniejszenia stresu”.
- „Nauczyłem się nowych i różnych sposobów na relaks i radzenia sobie ze stresem, a teraz nie martwię się zbytnio”.
A OTO NIEKTÓRE Z DŁUGIEJ LISTY TEMATÓW – PORUSZANY PODCZAS TRENINGÓW:
Uczenie się, kim jesteś
Dobry stres i zły stres
Emocjonalne skutki stresu
Myśli i uczucia
Wychodzenie poza pudełko
Życie w chwili obecnej
Być w teraźniejszości: pięć zmysłów
Uważne jedzenie
Medytacja w chodzeniu
Medytacja siedząca: zwracanie uwagi na swój oddech i ciało
Akceptowanie wszystkich emocji
Zmiana sposobu radzenia sobie z bolesnymi sytuacjami
Zapraszam
Zbigniew Mielke
Praktykuje medytację od 93′
certyfikowany- „Karuna Trainer for compassion, mindfulness and mindfulness based communication methods”.